måndag 11 juli 2011

Fyra poliser mot en katt

Läste i Aftonbladet att fyra poliser skjutit ihjäl en innekatt som sprungit runt i ett kolonilottsområde. Katten hade av någon anledning bitit en kvinna som ringt SOS Alarm som sedan skickade dit fyra poliser som jagade rätt på katten och sköt bort huvudet på den eftersom den verkade aggresiv.



Nu har åklagare Pär G Lindell kommit fram till att polisen inte gjort något fel.

Jag vet inte vad som hände den där dagen men om jag varit ägare till katten så skulle jag kontaktat Åklagarmyndigheten och begärt en så kallad överprövning.

Finns inget att förlora på att göra det i ett sånt här läge. Och jag bör tillägga att jag inte är direkt kattvän eftersom jag är grymt allergisk mot dem. Men det verkar rätt märkligt att det ska vara helt tillåtet att öppna eld i bebyggt område mot en liten katt som bitit/klöst en person?

Det var allt för ögonblicket.

Peace out!

Inga kommentarer: