tisdag 31 maj 2011

Idag kom JO-beslutet

I mars 2010 JO-anmälde jag landstinget i Gävleborg eftersom jag tyckte att det verkade skumt och märkligt att de tog ut en receptavgift på 80 kronor i vissa lägen. Det står lite mer om bakgrunden i den här artikeln från Arbetarbladet.

Ett par dagar senare fick ett brev från JO där det framgick att de skulle titta närmare på det hela.

Igår kom beslutet:

En privatperson har anmält till JO att landstinget tagit lika mycket betalt av den som fått sitt recept förnyat genom att e-posta eller ringa till någon med administrativa arbetsuppgifter. ”Oacceptabelt” anser JO i sitt beslut.

Står lite mer i den här artikeln från Gefle Dagblad.

Känns rätt skönt att få rätt faktiskt!

Beslutet ifråga:







I övrigt har jag mest tillbringat en massa tid ute i skog och mark. Håller på och småfilar på geocacheprojektet som jag drog igång tillsammans med Länsstyrelsen. I praktiken innebär det att jag cyklat runt på en massa små grusvägar ute i skogen för att kolla vilka som det går att komma fram på till olika naturreservat samt vilka som har en massa bommar ivägen rätt som det är.

Ja, det var väl allt för ögonblicket.

Peace out!

1 kommentar:

gunnika sa...

Bra jobbat! Det lönar sig tydligen att kolla upp saker och ting. Jag har själv betalat, fast jag inte behövt. Det inser jag nu i efterhand!