söndag 17 oktober 2010

En helt vanlig söndag

Jaha, idag var det en helt vanlig söndag. Tog cykeln ner på stan och kom ihåg att "Postkodsmiljonären" och TV4-cirkusen var i stan.

Uppe på scenen stod folk och vann mångmiljonbelopp på löpande band.



En liten oväntad bonus för en annan var att de bjöds på gratis varmkorv, festis och kaffe med bulle.

Efter det cyklade jag vidare ner mot Alderholmen för ett litet fotoprojekt jag pysslat med i ett antal månader nu. Jag följer bygget av huset Fullriggaren och fotograferar det med hyfsat jämna intervaller från samma ställe. Tänkte lägga upp dessa bilder när kåken invigs.



På vägen tillbaka mot stan så ser jag att RixFM börjat göra reklam för brorsan och morronzoo igen - vilket är rätt konstigt eftersom man inte längre kan lyssna på dem här i Gävle?



Sen upptäckte jag ytterligare ett hus med ett torn. Och eftersom jag gillar den typen av hus så var jag tvungen att ta en bild av det också. Fick lite mumintroll-vibbar när jag såg kåken.



I samma veva så såg jag att det på gården intill där bostadsrättsföreningen Gammelbron numera finns ett utebord som tillverkats av ett gammalt kvarnhjul i röd sandsten. Och eftersom jag håller på och samlar in fakta och bilder om just Gävles röda sandsten och dess historia så var jag tvungen att åka in på gården och ta en bild av bordet till min sandstenssamling.



Till sist cyklade jag upp till Willys och handlade fullkornsris och falukorv till den gryta med korvstroganoff som nu står och puttrar på spisen.

Och så kan en helt vanlig söndag se ut för en annan - och för mig.

Det var allt för ikväll. Peace out!

Inga kommentarer: