söndag 5 september 2010

Succé för talgbollarna

Blev en jävla trafik utanför mitt fönster efter att jag satt ut talgbollar där. Det hela gick så långt att det blev småfågelslagsmål på fönsterblecket på morgonkvisten. En massa skrik, tjatter och oljud. Jag tänkte att om de inte kan uppföra sig så får de vara utan frukost - jag försökte ju sova! Så jag plockade in talgbollarna och satte ut dem igen på eftermiddagen.

De hade tydligen lärt sig sin läxa för de lugnade ner sig betydligt. Jag menar det är två talgbollar utanför mitt fönster och inte en kommunal matbespisning - någon ordning får det väl ändå lov att vara!

Öppnade vädringsfönstret och tog en smygbild när två småfåglar dykt upp för lite kvällsmat:




För övrigt så var brorsan hemma i helgen och jag passade på att ta ett foto när vi satt och käkade. Lyckades använda mig av kamerans timer-funktion vilket blev rätt okej:



För att kunna ta fotot var jag dock tvungen att bygga som en liten pyramid av stolar:



Vilket osökt fick mig att tänka på den här scenen ur filmen "Poltergeist":



Och här är filmsekvensen med lite kontext:



Det var allt för ögonblicket. Peace out!

3 kommentarer:

Heidi sa...

Och det där ska man behöva bli utsatt för precis innan sovdags! Nåja, det blir att slagga med lampan tänd som vanligt. Visst gick det väl rejält åt helvete (alternativt himlen) för de flesta skådisar i Poltergeist vill jag minnas? Eller var det bara ett simpelt marknadsföringstrick? Hur gick det med folket som såg filmen förresten? Finns det några tunga forskningsrapporter gjorda inom området?

Unknown sa...

Personligen tyckte jag snögloberna i senaste inlägget var mer mardrömsaktiga än Poltergeist! :)

Vet inte hur det gick för skådisarna. Det lilla dvärg-mediumet (låter som ett USB-minne) är nog död iallafall...

Anonym sa...

Zelda Rubenstein (dvärg-mediet) dog i januari i år: http://www.imdb.com/name/nm0748289/