lördag 18 september 2010

Min idé för en kreativ jobbansökan

Om jag någonsin ska söka jobb på en reklambyrå eller ett annat ställe där de verkligen letar efter folk som sticker ut och som kan tänka "utanför lådan" som det brukar heta så skulle jag författa min jobbansökan som ett utpressarbrev. Ja alltså inte hotfullt på något sätt, men däremot skulle jag skicka in den "skriven" på vanligt papper med varje bokstav utskuren ur olika tidningar.

Så att den såg ut typ så här:



Sedan skulle jag bifoga mitt normala CV också fast rullat kring en rundfil så att det blev som en romersk skriftrulle.

Ja en sån här ni vet:



Fast rullat kring en sån här fil då:




I slutet av mitt "utpressarbrev" så skulle jag lägga till:

För fullständig CV, se bifogad fil.

Då skulle man antingen få jobbet eller bli polisanmäld för olaga hot? :)

1 kommentar:

Peter Holm (BigSwedeDecVe) sa...

Nu började det "snurra" i mitt huvé,klockren och intressant idé =)