torsdag 10 december 2009

Mycket flummig klocka

Okej, en sån här klocka skulle jag vilja ha i julklapp! Titta på hela filmen, det är nämligen inte så puckat som man kanske tror vid första anblicken:



Sen lär jag väl nämna en i mitt tycke rätt cool grej. Jag har tidigare lagt upp lite småklipp där mina favorit-ståuppare drar lite skämt. I samtliga fall har jag efter ett tag fått hotfyllda mail TV-bolagen som äger rättigheterna till klippet att jag måste ta bort dem. De sista två klippen jag laddade upp var av min absoluta favoritkomiker, Anthony Jeselnik. Jag antar att det beror på att han påminner om Bender från Futurama. Bara en sån grej som det "citat" han har högt upp på sin hemsida:

"He's the best!" - Everybody

Skitkul! :D

Hur som helst. Istället för att sitta och vänta på ytterligare hotbrev från TV-bolagen för att få mig att ta bort även dessa klipp så mailade jag Anthony och frågade honom personligen om det var okej att jag hade dem på youtube. Förväntade mig egentligen inget svar, alternativt ett negativt svar eller ett positivt svar från någon sekreterare. Men istället fick jag det här:

"Hey Tony,

Thanks a lot for writing and for posting those clips. I really appreciate it. Of course you can keep them up and public. That's awesome. Congrats on your monster sense of humor.

Anthony"


Rätt kul att få ett personligt svar från sin favoritkomiker! :D

Och för er som inte sett honom så postar jag väl ett av hans skämt här då - igen.



För övrigt så har jag på uppdrag av en polare försökt undersöka omständigheterna kring varför det står en miljard farthinder uppställda längs Vallongatan. Jag har mailat medborgarkontoret för att få fram det datum då beslutet togs samt vilka ledamöter i tekniska nämnden som var närvarande när beslutet klubbades igenom. Min tanke är nämligen den att en eller ett par av dessa bor längs vägen. Tråkigt nog har jag inte fått något svar från medborgarkontoret än. Stället har verkligen tappat i kvalitet sedan jag slutade arbeta där! :D

That is all!

Tony P. Nordin

Inga kommentarer: