lördag 3 oktober 2009

OLW:s bearnaise-chips

Var iväg och skulle handla lite äpplen tidigare ikväll och ramlade då över OLW:s senaste chips-innovation. "Bearnaise och sourcream-chips". Jag menar, hur jävla mycket onyttigare kan det bli?



Ska maila OLW med ett eget chipsförslag. Jag tänkte mig vodkachips invirade i bacon, doppade i cigaretter och sedan friterade i kolesterolartärer från hjärtinfarktspatienter. Chipsen ska sedan komma i en asbestpåse istället för den vanliga plastvarianten och den skyddande livsmedelsgasen ska inte vara inert kväve utan istället ska påsen vara fylld med extra smakrik radongas.

Om sanningen ska fram så köpte jag faktiskt en påse. Så fort jag jobbat upp tillräckligt med mod för att provsmaka skiten så återkommer jag med en smakrapport.

För övrigt anser jag att det här var ett rätt allmänbildande blogginlägg för dem som orkar klicka på länkarna i inlägget! Haha!

6 kommentarer:

Linda sa...

Du låter lite bitter darling.

Unknown sa...

Jag vill tro att jag låter mer sarkastisk än något annat, haha...

Linda sa...

Med betoning på MER än sarkastiskt. Och då blir det gärna lite bittert i smaken. ;) På tal om det, hur var smaken?

Unknown sa...

Bara för att lämna min rapport på chipsen...

Fösta chipset ok... andra funkar.. tredje, nä nu räcker det

Linda sa...

Känner mig nu lyckligt lottad som inte kan äta sån där skit. =)

Unknown sa...

Hmm, efter att smakat chipsen så tycker jag att de smakar som alla andra jävla chips som har "sourcream"-chips.

Jag ger påsen 3/10 i smakpoäng. Tror mer på mina vodka/cigarett-chips. :D