fredag 16 oktober 2009

Min bror sjunger en nidvisa om Albanien på RixFm

Lär bara tipsa om min brors nidvisa om Albanien där han sjunger om att de äter barkbröd, knarkar och spelar pyramidspel. Jag tyckte den var jävligt rolig faktiskt! :)

Lär fråga honom om vem som skrivit texten. Här är det musikaliska mästerverket.

Inte helt oväntat så har en del tagit illa vid sig. Här är en tråd från Familjeliv.se där folk gnäller lite över påhoppet på det albanska folket. Blev visst lite skriverier i Aftonbladet också: "Roger Nordins sång i radion upprör lyssnarna"

Tänkte att det skulle gå att bädda in låten i en spelare direkt på bloggen, men vette fan om det funkar?

14 kommentarer:

Peter Holm sa...

Jag tycker den är klockren! Förstår inte varför en del ska ta illa vid sig ;)
Rolig Alá Remix!
Livet ska vara roligt,man behöver fa.. inte ta så allvarligt på allt och alla.

Anonym sa...

tony nordin, jag bajsar rakt i din mun.

Linda sa...

Tårtan är slut nu. Tyvärr jo. Plö. ;p

Qazim sa...

Klockren?

Det handlar inte om att psyka folk.

om man ska trashtalka någon innan en match, så gör man det me andra saker, inte om att folk är knarkare i ens land och nedvärderar en helt och hållet.

Att den här Roger Nordin inte har mer vett i huvet än att säga en sån här sak på radio det förstår jag inte. Man har så mycket lyssnare idag och han borde vara mer förberedd. genom att sända något som verkligen var roligt.
inte något förnedrande.
Finns massvis av albaner idag i sverige och att säga en sån här sak, det är bara fel.

Man hör inte låtar om svenskar där de säger att tjejerna ligger med vem som helst i dagens läge.
eller att svenskarna är de mest fega folket som finns i världen, kan ju ta som exempel under världskriget när de lät tyskarna använda svensk mark som toalett för att gå förbi.

Eller att sverige är så dåliga på att ta hand om sina invandrarakademiker, delvis pga rasism.

kan ju bara fortsätta, men såna låtar hör vi inte idag ju!
inte sant...

så var det verkligen rätt att sjunga en sån här låt på radio ?

Unknown sa...

Qazim. I ärlighetens namn så driver han ju också med sig själv i låten?

Tror säkert albanerna kan göra en precis lika giftig nidvisa om svenskarna om de så önskar?

Här har vi ett bra exempel på hur andra länder driver med Sverige:

http://www.youtube.com/watch?v=B7QeYntArfg

Tycker det var lite småroligt faktiskt. :D

Unknown sa...

Qazim:

Snälla du... för det första ska vi tacka Sverige för att de vågade och att de faktiskt klarade av att stå utanför kriget. Utan det hade vi inte haft den välfärd vi har i dag. När resten av Europa låg i ruiner kunde vi med våra hela fabriker hjälpa till å återuppbygga.

Sen e det lite tröttsamt att man tar upp nått som hände på 40-talet

Att så fort man öppnar munnen å nämner något som inte tycks om av nån annan så ska man kallas Rasist... varför?
Å nog finns det gott om albaner här... men det finns precis lika många av alla andra länder så just de är inga speciella

Sen undrar jag varför vi ska ta hand om invandrarakamenikerna? vi har ju inte ens jobb till de svenska...??
Man kan ju inte skapa ett jobb ur inget för att någon vill ha, eller?
Kanske har jag missat nått


Ja jag tyckte låten var kul iallafall

Qazim sa...

Du tommy...

ganska roligt det du skriver, att " sverige " vågade och klarade av att stå utanför kriget?? hehe

handlar inte om att våga, snarare att sverige var rädda för att bli brutalt misshandlade av tyskarna. men Sverige var smarta. som sagt, de lät tyskarna använda svenskar hur de ville... för att de själv inte skulle råka illa ut, så istället sålde man sig själva för att andra ska råka illa ut, jag håller me dig=) väldigt smart av sverige... för vissa kan det ses som idioti, fegt, moraliskt fel och helt enkelt egoistiskt.

Sen säger du att det är tröttsamt att ta upp saker som hände för ett tag sen.. MEn det var just detta roger nordin gjorde. Tog upp saker som har hänt för ett tag sen.
Och för som vissa kan vara väldigt känsligt faktiskt än idag.

Självklart ska man kunna skoja med varandra, man ska ha humor. Speciellt när det gäller såna här matcher. Det är en del av sporten.

Men humor pratar vi om nu. Det finns gränser. Det här var ingen humor alls. Detta var bara förnedring. idioti att säga sådana saker.

Och detta med Invandrarakademiker.. du säger varför ska man ta hand om de när ni själv inte har jobb?? Sverige idag är ett mångkulturellt land där man idag inte kan tänka så som du gör, varför ska " de" ha jobb när " Vi " inte har jobb. Fel.

Utan de gäller att ha de personer som är mest kompententa till ett jobb.
Och just där har man inte dessa invandrarakademiker. Om det är pga rasism, det säger jag inte.
man kan alltid påstå.
Och idag finns det hur mycket jobbs om helst, allt beror vad för slags jobb man letar efter.

Och låten var säkert rolig för vissa, allt beror på hur pass ignorant man är som person..

För personer som har lite vett i huvet förstår själva läget.

Anonym sa...

Jag är alban, tjej & lärarstudent...fick reda på att man på RIX FM har spelat upp låten igen idag och att man har skrattat åt alla albaner som har anmält låten för hets mot folkgrupp....

ja..ytterligare provokation från rix fm-s deras sida....

man har ju lite lust nu o göra en låt om hur svenska män reser till Thailand för att köpa sex(våldta) 5-6 åriga barn, typiskt svensk familje liv; låtsas pappa, låtsas mamma, låtsas syskon..ja låtsas jävla familj, om svensson som heller plockar hundskit o kattskit hela dagen än ringe eller besöker sin mamma, mormor...

eller varför inte om svensson som sover med spritflaskan i handen...

ja listan är lång...

då hade jag velat se hur roligt man som svensk had tyckt låten är...

Unknown sa...

För den som vill ha en låt om hur svenskar beter sig så e det ju bara ta janne banan tex... sen har vi ju oxå Janne från Jakan..

http://www.youtube.com/watch?v=MYWC2jpCM40

Det finns fler exempel

Wolfe sa...

Kan det vara så att pga jantelagen och vår medvetenhet om den så har vi svenskar en lite större tolerans mot när folk driver med oss? Hör i stort sett aldrig svenskar klaga på när det drivs med sverige eller svenskar.
Jag har själv inga problem med det över huvud taget, och om det är en helt felaktig karikatyr av oss (som tex att våldta 6-åringar som albanska tjejen här över skrev) så skakar jag bara på huvudet och ler.
Jag vet vem jag är, en humoristisk karikatyr eller även en medvetet elak nidbild förändrar inte det. Och om någon skulle döma mig utifrån en karikatyr av min nation så är det helt och hållet deras förlust.

Unknown sa...

Hejsan anonyma alban. Du lär ju se kontexten till låten. Den togs ju fram inför fotbollsmatchen mellan Sverige och Albanien - så det handlade inte om något plötsligt infall att driva med ditt land. I sportsammanhang är det rätt vanligt att såna här låtar och andra småpsykningar dyker upp - tycker det är en del av sporten faktiskt.

Att låten sedan blivit anmäld till JK för "HMF" är däremot lite fånigt. Det faller på sin egen orimlighet att JK skulle ta beslut om åtal i ett sånt här fall.

Om Sverige och Albanien möts igen i framtiden så ser jag fram emot en albansk nidvisa om Sverige och svenskarna. ;)

Exec sa...

Jag förstår mycket väl om alban tar illa vid sig för denna nidvisa och hoppas på mer än gnäll på en jävla blogg som respons. Ärligt talat har jag ingen större koll på alban-självrespekt eller stolthet. Men det förefaller vara ett starkt infekterad självkänsla vi talar om. Den uppenbart defensiva reaktionen talar inte för mycket annat än att Roger Nordins lättsamma och kanske inte fullt så allvarligt menade sång träffat ack så rätt.
Jag hoppas att ni som allvarligt tar illa vid er formar en militant organisation för att ytterligare bekräfta hur individuellt underlägsna ni känner er. För egen del tror jag att den stora majorieten albaner inte känner sig behöva ert morbida stöd då de besitter en självkänsla och identitet som inte berörs av en glad svensk radiopratares brodersmässiga visa. Har jag fel ser jag fram emot en stark militär reaktion vilket kan sätta landet på kartan för gemene svensk, och inte enbart de svenska FN-soldater som med livet som insats värnat om dess självreskpekt under 90-talet.
Personligen tycker jag att Dr.Alban är helt ok. Och det är inte bara för att han är neger.
Bofors, gilla eller dö.

Executive Outcomes - SRS, Sgt.Svensson

Exec sa...

En sista passning jag vill göra är att Roger Nordin sannolikt blev tvingad till denna hets mot folkgrupp och skändning av albanien. Roger har ju en ansvarig utgivare på radiostationen som utnyttjat Roger för att förmå svensk militärmakt att upprätta invasionsplaner mot albanien. Roger kunde därmed inte känna till att han utnyttjats till att angripa den ärade nationalstaten albaniens suveränitet och okränkbarhet.
Ni förstår säkert den smärta och skam alla svenskar nu får bära. Sveriges medborgare planerar inte oväntat, kollektivt självmord för att betyga medkänsla med eventuellt kränkta parter. Alternativt invadera en slumpmässigt vald nation, med undantag för ryssland.
En tidigt läckt Voigtprofil tyder dock på osmanska riket kommer att bli föremål för debatt.
Nä men så jag yrar på, kan det vara albanknarket som fäster på?

Anonym sa...

Albanien är på väg den kommer som storm vänta och se bög jävel...när våra förfeder levde i slottar ni åt rå fisk,,,det är ett oceann med historier och personligeter som kommer från denna vackra nation..till skillnad från är är att ni bygger allt på feghet och bögism...fattig är inget att skämmas (fattig är bevis på ärlighet).. för 60 år sen i sverige fanns inte äns bajs ,,,du luktar mögel bög jävel ...