tisdag 1 september 2009

Sov över i din sjöbod - bli vräkt av kronofogden

Läste en otroligt konstig artikel på di.se nyss.



Den handlar om att folk i bohuslän som har en sjöbod liknande den på bilden riskerar att bli vräkta därifrån av kronofogden om myndigheterna får reda på att du sover över där ibland?!

Allvarligt talat, har inte myndigheterna viktigare saker att pyssla med? Om jag nu äger en sjöbod, betald skattad och klar, uppförd med alla tillstånd och myndighetspapper som behövs - vad spelar det då för roll om jag tar mig en tupplur där ibland?

Tänk om jag fått inte bara en fluga i ögat utan en fluga i vardera ögat precis när myndighetsspionerna kikar in genom mitt sjöbodsfönster och ser mig sitta där och blunda?! Jaja, lite överdrivet kanske, men ni förstår säkert att jag reagerar på själva principen att dra igång en dyr och arbetsintensiv vräkningsprocess på basis att man haft mage att övernatta i sin egen sjöbod?!

Nä, sånt här blir jag lite arg på faktiskt. Så för att få oss alla på lite bättre humör så länkar jag väl in en liten feelgood-filmsnutt där en liten hund återförenas med sin matte som varit bortrest i tre veckor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gud så gullig film!!! Tyckte hunden liknade vår hädangångna Cindy..snyft, snyft..snyft