onsdag 5 augusti 2009

Tony vinner mot den enorma busken!

Jag hade en längre tid stört mig som fan på en enorm pilbuske som fanns vid Jet-macken precis innan Max här på söder i Gävle. Så jag mailade tekniska kontoret och sa vad jag tyckte om denna trafikfara. Idag när jag cyklade hem från Andersberg så såg jag att de hade varit där och demolerat den totalt!

Tony 1 - Jättebuske 0



Så nu känns det lite tryggare att cykla där, och framförallt så känns det tryggare att veta att farsan inte blir nerplöjd av en blind bilist om han är ute och åker moppe!

Tyvärr har jag inte spart bilderna på hur det såg ut innan, men tänk er att det ser ut på samma sätt bara det att det inte ge att se något där busken brukade vara?

För övrigt så tyckte jag den här bilden var rätt rolig:



Rätt skönt att rattfylleri inte längre är en förmildrande omständighet när man orsakar en olycka, även om rätten konstaterar att det är svårt att styra när man druckit brännvin?

Sen var det tydligen en dåre som JO-anmält Stockholms Lokaltrafik också. Anmälaren anser att hans son inte ska behöva "påprackas bögflaggor" när han åker till dagis.

http://svt.se/2.22620/1.1642659/anmalan_mot_prideflaggor

För resonemangets skull så lägger jag ut en bild på anmälaren och hans son. Det är alltså inte dem på bilden, men jag vill ändå koppla en bild till åsikterna som framförs i anmälan.



Vem son är far och son är oväsentligt. Det är alltid svårt att avgöra sådant i inavelsammanhang.

Men fadern fortsätter i sin anmälan:

-Det ankommer inte på SL att göra reklam för homosexualitet i det allmänna rummet, skriver han.

-Det är lika fel som att montera nazistflaggor, vänsterpartiets flagga eller andra politiska budskap, skriver anmälaren som understryker att han försvarar Pridefestivalen och allas fria val.


Ja för det är ju verkligen samma sak? Dessutom så borde väl någon tala om för anmälaren att homosexualitet inte är något som smittar. Visst, bland kristna konservativa och präster så kan man ju få det intrycket, men ärligt talat så var de garanterat bögar redan från början. Varken jag eller min far har smittats av min lillebror.

Faktum är att jag inte ens smittats av god klädsmak eller känsla för mode av vare sig honom eller hans pojkvän trots att vi umgåtts under lång tid. Så en flagga på en buss gör nog varken till eller från?

Det Stockholms lokaltrafik gör "reklam" för här är inte en politisk agenda. Det är helt enkelt en signal om att de kärnvärden som präglar det moderna samhället och som dessutom kommer till uttryck i skriftliga styrdokument och i våra lagar är något som SL ställer sig bakom. Ungefär lika politiserat och kontroversiellt som att anse att det vore fel av SL att ha flaggor som uttryckte åsikten att miljöförstöring är fel?

Krävs knappast något geni för att inse att det bakom anmälaren gömmer sig en kristen dåre med homofobi på hjärnan.

Jag ska ta kontakt med JO och kolla upp namnet på anmälaren ifråga och sedan kika närmare på vad det är för dåre som gömmer sig bakom anmälan.

Att JO kommer att lägga ner detta ärende rätt omgående är för övrigt rätt uppenbart.

3 kommentarer:

Gunnel Nordin sa...

Toppen och roligt skrivet!!
Du är bäst!!

Unknown sa...

Hahaha... förmildrande omständigheter... undrar hur det skulle funka om man yrkade på det å hänvisade till den domen :P

För övrigt kan jag hålla med dig om att det smittar inte... kusinen å hans pojkvänner genom åren har stannat på lika långt avstånd som tidigare... har inte börjat se vackra ögopn å liknande på killar trots att man umgåts med dem.
å jag tror det där med mode å klädstil e lika kört för mig :P

Azaka sa...

Nja, det dar med att det inte smittar ar jag inte sa saker pa att jag kan halla med om. Systern och hennes flickvann har nog haft en inverkan pa mig for jag har nyligen gatt och skaffat mig en tjej sjalv. Men klaga ska man ju inte gora, det ar ju trevligt med flickvann ;)

- Johan