onsdag 26 augusti 2009

Den osynliga sophus-papegojan

Hade gått ut för att köpa lite mjölk tidigare ikväll. När jag närmar mig sophuset ute på gården så hör jag hur någon visslar klart och tydligt därinne. Jag hör att det inte är en människa utan det låter snarast som en papegoja.

Eftersom det inte vore första gången någon i min familj hittar en bortslängd papegoja så tänkte jag att det var lika bra att slita fram kameran och filma hela händelsen. Jag menar, om jag hade öppnat soprumsdörren och en STRUTS flugit ut därifrån så hade ingen trott mig om jag inte fått det hela på film.

Så jag startade kameran medan jag närmade mig sophuset och det här är vad jag fångade på filmen...



Jaja, så kan det gå! :)

För övrigt så har det blivit lite längre mellan blogginläggen för ögonblicket. Det beror på att jag läser dubbelt just nu - statsvetenskap på Uppsala Universitet och Retorik på högskolan i Gävle. Men förhoppningsvis lugnar det ner sig ganska snart. Ska försöka posta lite roliga saker så gott det går trots den eeeeeenorma arbetsbördan, haha...

Peace out!

Inga kommentarer: