måndag 1 juni 2009

Bröd på måndagarna

Igår kväll var jag lite bitter och sur över att det inte fanns något färskt bröd att köpa på söndagkvällarna. Men idag blev jag desto gladare. Plockade upp reklambladet från Citygross som ramlat in genom brevinkastet på söndagkvällen och såg att de sålde Pågens "Gott gräddat" för tio kronor, vilket är jävligt billigt.



Så jag cyklade iväg dit och köpte två stycken. Väl på plats upptäckte jag att det dessutom fanns en tävling igång. Man skulle gissa vikten på en enorm limpa Pågens och den som kommer närmast vinner bröd för 4000 kronor.

Limpan låg upplagd bakom en stor hög "Gott och Gräddat". Nu var det så att jag hade min digitalkamera med mig. Så jag tog och lade upp en förpackning "Gott och Gräddat" ovanpå den enorma limpan och tog en bild (som vanligt går det att klicka på bilden för att göra jättelimpan ENORM!):



Utifrån den där bilden borde jag kunna räkna ut vikten på limpan rätt väl eftersom jag vet att förpackningen jag köpte väger 680 gram. Så jag ska hojja tillbaka imorgon och lämna in min gissning. Tänker inte posta den här - jag vet nog att ni alla vill ha bröd för 4000 kronor, haha!

Men använd gärna min bild som utgångspunkt för era försök.

Och så här upplever jag för övrigt bröd i butiken på måndagarna:




Mmmmm.....

Hur som helst så skulle jag gissa att mina chanser att vinna själva tävlingen ligger på runt 100% eller mer. Så efter detta blir det en strikt bröddiet! Huzzah!

Inga kommentarer: