torsdag 16 april 2009

Den fasansfulla jordbävningen i Sverige

Ja, som ni antagligen redan känner till så drabbades Sverige tidigare idag av naturens skoningslöshet. Den kraftigaste jordbävning vårt land skakats av på hundra år slog tidigare idag till med förödande kraft.

Den drabbade oss med full kraft och rapporteringen speglade den fruktansvärda sanningen i all dess vidrighet.

Saxat från Aftonbladet:

Mätte 2,5 på Richterskalan

Ett jordskalv skakade om södra Sverige idag på torsdagen före klockan tolv.

Skalvet mätte upp till 2,8 på richterskalan.

– Det kändes nog så långt bort som 100 kilometer, säger seismologen Reynir Bödvarsson till aftonbladet.se

Oerhört skakande!

Som den nyfikna och samhällsbärande medborgare jag är slängde jag mig in i mitt flygplan och flög ner till katastrofen för att på plats erbjuda min hjälp.

Här är jag, nere i högra hörnet på bilden precis innan jag kliver på mitt privatflygplan vid Rörbergs flygplats:



Väl på plats tog jag dessa skakande bilder från katastrofens epicentrum:






Det här är oerhört skakande och tragiska bilder, men vi får inte blunda för verkligheten omkring oss.

Jag hoppas och ber att ni gör en insats och sätter in ett bidrag för att hjälpa denna utsatta region och de arma satar som råkar leva där.

Sätt in era pengar på följande personkonto:

(Nordea clearingnummer 3300) 730515-7617

Märk era bidrag: Semesterkassa2009

Inga kommentarer: