fredag 1 augusti 2008

Stenexpeditionen del 3


Det känns som om mäktiga krafter konspirerar mot oss i bakgrunden för att stoppa oss från att nå den här stenen. Eller mäktiga och mäktiga - mäktiga nog att orsaka punktering först på Sundins cykel och igår på min, vilket kanske inte är så jävla mäktigt när jag tänker närmare på saken. Otroligt irriterande krafter vore kanske en mer korrekt beskrivning. Mer troligt är nog att både Sundin och jag har väldigt dåliga däck på våra cyklar. Undrar om det sitter någon sorts datummärkning på cykeldäck som det gör på vanliga bildäck?

För som ni kanske har listat ut så var det punktering på min cykel igår, och givetvis på bakhjulet - varför är det alltid på bakhjulet? Att kränga av det från cykeln visade sig vara lättare sagt än gjort. Det är nämligen så att det sitter någon sorts plastmojäng över skruven som håller fast hjulet på ena sidan, den sida där växelvajern går in i navet. Och jag fick fan inte bort skiten. Så efter att ha stått och svettats och svurit under en timmes tid i den djävulska värmen så gav jag till slut upp och provpumpade bakdäcket på min andra cykel som också hade punka på bakhjulet. Succé! Det däcket verkar hålla luften.
Men när jag lyckats få en fungerande cykel var jag så trött och less att jag inte orkade ta mig någonstans så det blev till att hålla sig hemma.
Inte direkt hardcore äventyrare? Ungefär som om Columbus skulle gett upp planerna på att ge sig av med Santa Maria för att ankarrepet gått av eller att Marco Polo skulle struntat i att upptäcka Kina för att hans vandringsstav gett honom en sticka i handen samma dag de skulle påbörja sin resa.

Men idag ska fan expeditionen bli av. Stenen ska hittas och besegras. I värsta fall kommer jag att ljuga ihop att jag varit där, jag har ju gett mig själv det privilegiet i min bloggbeskrivning. Men förhoppningsvis så hittar vi stenen, det är ju inte någon liten sten vi snackar om här.

Inga kommentarer: